TMT en (2)

Erasmus+Parteneriat strategic: “Talk to my Teenager”

Liceul Tehnologic Nr 1 Alexandria este partener în proiectul Erasmus+Parteneriat strategic: “Talk to my Teenager” cu numărul: 2019-1-RO01-KA204-063050, care își propune să împărtășească experiența și practicile între organizațiile partenere din România, Italia și Cipru, pentru a crea un mod optim de abordare a comunicării între părinți și adolescenți, promovând în același timp o mai bună cooperare și comunicare între organizațiile partenere. Perioada de derulare a proiectului este 1.XI.2019 – 30.X.2021.

Proiectul a pornit de la ideea că relațiile dintre părinți și adolescenți reprezintă o cheie a dezvoltării acestora din urmă, a reușitei școlare și profesionale, a integrării cu succes în societate. A comunica cu adolescentul este uneori destul de dificil. Este nevoie să fii atent la mesajele verbale, sau nonverbale pe care le transmite el. Anumite cuvinte, afirmații ale părinților pot produce blocaje de comunicare și relaționare care te pot pune la zid pe tine, ca părinte. Te întrebi: De ce nu mai vorbește copilul meu cu mine? De ce copilul meu îmi întoarce spatele și se închide în camera lui?

Legătura dintre părinte și adolescent este o legătura definitivă şi indestructibilă, ea ar trebui să fie şi cea mai strânsă şi puternică legătură posibilă între oameni. Este foarte important ca relaţia între părinte și copii, în special cei aflați la vârsta adolescenței, să fie una reuşită şi plină de înţelegere, respect şi iubire. Ca adolescent este foarte important să te menţii pe o linie dreaptă, adică să ai grijă să menţii controlul comportamentului sub imperiul atâtor tentaţii sau să ştii sa spui NU influenţelor negative ale anturajului, să nu faci greşeli ce depăşesc anumite limite şi care ţi-ar putea provoca mari probleme.

Adolescenţa este, prin definiţie, perioada de viaţă în care învăţăm să devenim autonomi. Adolescentul începe să se detaşeze treptat de mediul familial spre grupul de prieteni, însa în acelaşi timp, el caută acel mediu familial, acele repere, care-i vor permite să devină adult, modelându-şi conduita în funcție de modelele parentale; este copil şi adult în acelaşi timp … şi trăieşte această contradicţie, ceea ce  nu e deloc uşor.

Obiectivele proiectului nostru pot fi rezumate astfel:

– Să instruiască părinții să fie mentori eficienți pentru copiii lor adolescenți

– Să încurajeze părinții să detecteze, să înțeleagă și să prevină comportamente riscante (fumat, droguri, sex nesigur, efectele tulburărilor psihologice, etc.)

Proiectul nostru va include 5 rezultate intelectuale: un chestionar pentru abilitățile educaționale ale părinților, un ghid practic, materiale educaționale ale cursului, cursul video și platforma, cu scopul de a pregăti părinții cu copii adolescenți. Toate rezultatele intelectuale vor fi traduse în 4 limbi (engleză, română, italiană, greacă). Experții din cadrul organizațiilor partenere au convenit asupra subiectelor care vor fi în materialele rezultate și anume: psihologia dezvoltării, cu accent special pe adolescență, interacțiunea părinte-copil în adolescență, părintele ca antrenor – strategii de coaching, siguranța pe Internet, educație pentru relații sigure și pozitive, înțelegerea comportamentelor și a personalității, gestionarea emoțiilor, prevenirea comportamentelor riscante.

Proiectul nostru va oferi instrumente gratuite și deschise pentru a-i ajuta pe părinți în relația cu copii lor adolescenți, inclusiv cu utilizarea MOOC (Masive Open Courses Online).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *